Trendy decibels

De ultieme sound, gecombineerd met de beste looks, helemaal in jouw stijl. Dat is de nieuwe generatie headphones van klinkende merken als Skullcandy, WESC en Philips O’Neill. Alles over de nieuwste technologieën en hipste trends lees je hier.

 

SkullcandyColour me up!

Het minste wat je kunt zeggen van de nieuwste headphones is dat ze opvallen. Je zult ongetwijfeld opgemerkt worden met een kleurrijke Conga rose of Oboe orange van WESC.

Maar de merken maken er gelukkig geen strijd om het meeste fluo van. Zo wordt headphonedesign als het ware verheven tot kunstvorm wanneer de ontwerpen onder handen worden genomen door spray-artiest OG Abel of hiphoplegende Snoop Dogg. Stuk voor stuk juweeltjes.

Andere stijlvolle ontwerpen schopten het zelfs tot op de catwalk. Armani kleedde zijn modellen met de Aviator headphone, een ontwerp waar rapper Jay-Z van het muzieklabel Roc Nation aan meewerkte. Opvallen kan dus ook in stijl.

 

Philips-O'NeillDe ultieme sound

Gelukkig gaat de vooruitgang van de looks niet ten koste van de geluidskwaliteit. Want ook binnenin de headphones volgen de ontwikkelingen elkaar razendsnel op.

Grotere speakers en zelfs minisubwoofers in de schelp zorgen voor een steeds groter frequentiebereik en adembenemende bassen.

Als we de fabrikanten mogen geloven, staan ons trouwens nog heel wat nieuwigheden te wachten. Zo zal noise-cancelling in de toekomst storend omgevingsgeluid kunnen wegfilteren.

 

WESCUiterst comfy

Innovatie zien we niet alleen op het vlak van looks en sound. Ook het draagcomfort en de connectiviteit worden voortdurend opnieuw uitgevonden. Vanuit die inspiratie is trouwens Skullcandy ontstaan.

Oprichter Rick Alden wilde kunnen snowboarden, naar muziek luisteren en een telefoontje beantwoorden zonder zijn headphones af te nemen. Oplossing? Een headphone met twee plugs: één voor je mp3-speler en één voor je mobiele telefoon. Dat (extreme) sporten een blijvende inspiratiebron zijn voor Skullcandy merk je aan de halfpipe skateramp knal in het midden van hun kantoren.